Lidera Comunicació

El multipremiat director de cinema Marcel Mettelsiefen ha estat durant el mes d’abril a Igualada rodant el documental “Coronavirus: vidas en cuarentena”, en col·laboració amb l’empresa igualadina Lidera Comunicació que va realitzar la producció dels rodatges que tenien lloc a la Conca d’Òdena.

El documental, emès el passat 23 d’abril al Canal #0 de Movistar+, explica l’impacte social de la Covid-19 a través de diversos protagonistes que viuen la quarantena de maneres ben diverses: des d’un conserge d’un bloc de pisos de Barcelona fins a una treballadora d’una residència d’avis de Madrid. Entre els personatges n’hi ha diversos d’igualadins, com dues infermeres de l’Hospital d’Igualada i dos metges del CAP Anoia que tracten pacients infectats de Coronavirus. Al documental es poden veure espais molt quotidians dels igualadins, com l’Hotel Somiatruites –on s’allotja una de les metgesses entrevistades- , el CAP Anoia o el mateix Hospital comarcal.

Marcel Mettelsiefen és un director alemany freelance amb una llarga trajectòria com a reporter de guerra. Ha guanyat dos premis BAFTA i dos premis EMMY i ha estat nominat als Òscars a la categoria de millor documental. Actualment està rodant diversos reportatges sobre el coronavirus a l’Estat espanyol juntament amb la també reportera freelance Mayte Carrasco, amb una trajectòria professional reconegudíssima com a corresponsal en conflictes armats.

El fundador i codirector de Lidera Comunicació, Oriol Solà, va acompanyar el director Marcel Mettelsiefen durant el rodatge: “vam intentar que el documental posés els focus sobre aquelles persones que normalment no surten els mitjans, com ara els treballadors de l’ambulatori, o sobre projectes de solidaritat com el de l’Hotel Somiatruites que des de fa setmanes cedeix gratuïtament l’hotel a personal sanitari que viu fora o no pot anar a casa seva per no posar en risc les seves famílies”, explica Solà.

Fa un mes i mig, els professionals de Lidera Comunicació també van treballar pel reportatge “Dins del coronavirus” del programa 30 minuts de TV3, que es va emetre el passat 29 de març. “Com que els periodistes de TV3 no podien entrar dins el perímetre de la Conca d’Òdena, vam convertir-nos en corresponsals dins de la zona confinada, treballant estretament amb ells i facilitant-los aquelles imatges que necessitaven per al reportatge”, relata Oriol Solà. Una experiència professionalment enriquidora que ha permès a l’empresa igualadina aportar el seu gra de sorra a l’hora de posar de relleu la gran tasca mèdica i solidària que s’està fent a la Conca des de l’inici de la pandèmia.

 

 

Zhou Mengxin, la co-xef del Somiatruites, empresa de la qual Lidera és la responsable de premsa i comunicació, guanya el premi “Cuiner 2019” del Fòrum Gastronòmic de Barcelona. Un guardó que s’ha decidit en un 70% pel vot de la ciutadania, i en un 30% per la valoració d’un comitè d’experts i crítics gastronòmics. Mengxin és la primera dona que aconsegueix aquest premi.

Lidera Comunicació ha organitzat una roda de premsa per presentar el nou celler Pla de Morei, una iniciativa que treballa pel ressorgiment del sector de la vinya a l'Anoia, propietat d’una família d’emprenedors vitivinícoles que fa més de vint anys que es dediquen a la vinya de cultiu ecològic a la Torre de Claramunt i ara han decidit fer un pas més i elaborar el seu propi vi. A la presentació hi han assistit els diferents mitjans comarcals, que s'han apropat al celler per conèixer aquest nou projecte.

Del 6 al 9 de novembre va tenir lloc el Rec.020 en una edició especial que celebrava el 10è aniversari del festival de pop-up stores igualadí. Lidera Comunicació, responsable del departament de premsa de l'esdeveniment en les últimes edicions, es va encarregar d'atendre i gestionar els diferents mitjans d'àmbit nacional i estatal que es van apropar al barri del Rec per descobrir el festival.

Lidera Comunicació hem començat el curs en un nou espai situat al barri del Rec d’Igualada. D'aquesta manera ens sumem a les més de 20 noves empreses de diferents sectors (disseny, fotografia, noves tecnologies...) que s'han ubicat en aquest barri al llarg dels darrers anys.

En el context de la 4a edició de la Jornada Gastronòmica de les Plantes Oblidades, Lidera Comunicació ha col·laborat amb el col·lectiu Eixarcolant per donar a conèixer el potencial gastronòmic que tenen les plantes oblidades, les que comunament anomenem "males herbes". La jornada va tenir lloc el passat 13 d'abril a Igualada i és una iniciativa única al sud d'Europa que té l'objectiu de posar en valor les espècies silvestres i les varietats agrícoles tradicionals, donant-ne a conèixer el seu ús i ensenyant com poden contribuir a fomentar una alimentació saludable i una agricultura sostenible.